Cirka fél évvel ezelőtt az első kiegészítővel kaptunk egy szépen átdolgozott csatateret, ami a játékosok többségének marhára nem jött be. A hiba ott keresendő, hogy a területek nagysága miatt nem nagyon találkoztak az ellenfelek, a pörgős harcok elmaradtak és a cifra várakat nem volt érdemes megtartani, ezért mindenki a régi Eternal Battlegroundsra jelentkezett át.
A játék három év alatt gyakorlatilag teljesen unalmassá vált, épkézláb jutalmazási rendszert mai napig nem találtak ki... az Edge of the Mists "várakozónak" persze a casualok nagyon örültek. Az elmúlt években csak mikroszinten foglalkoztak a WvW-vel, amin az új Desert Borderlands sajnos csak rontott. A csataterek kongtak az ürességtől, mondhatni a játék WvW-je teljesen kihalt.
Persze a PvE guildek maradtak, őket földobta az új kontent - a dzsungeles terület mondhatni egész jól sikerült - de a vérre menő szerver küzdelmek, a 24 órás TS community totál megszűnt. A NCSOFT gyors reagálásának köszönhetően, már nem teljesen lehet nyomon követni, nemrég visszahozták a régi Alpine Borderlandsokat, átdolgozták az újat, újfajta szerverszövetségek vannak, és elmúlt hónapok arról szóltak, hogy lehet szavazni melyik mapon lehessen játszani: egyszerre, egyiken, felváltva, rotálva vagy fejen állva.
Vanilla WvW
Azért mi még szép éveket töltöttünk el a játékban. Nekünk a GW2 csak és kizárólag a WvW-t jelentette! A túlerő legyőzését, a csapatos csapatást, később a szerver győzelmeket stb. Mi még azért húztunk fel maxra karaktereket, hogy megnézzük mire képesek a harcban, csakhogy az új kiegészítővel új korszak kezdődött - úgy tűnik még időben szálltunk ki. Tegyük hozzá, hogy a mai napig a legjobb csapatalapú tömeges PvP játék a piacon.