Keresés


A mai gamerek és a toxikus online játékvilág (2020)

2020.08.27 06:11

Nagyon izgalmas témakört húztunk elő a kalapból, mivel az utóbbi években egyre többet halljuk, hogy a mai játékosok, rajongók minősége jócskán redukálódott az elmúlt 20 évben. Az idősebb multigaming (csapatos PvP/PvE) játékokat kedvelők valószínűleg értik miről beszélünk. Egy multiplayer játékot nagyrészt a közösségének minősége és a kontent határozza meg, legyen az a legnépszerűbb, vagy egy sima rétegjáték, teljesen mindegy, még ne emeljünk ki egy konkrétat sem. A száraz tények a következők: manapság, aki nincs klánban, partyban mind solo játékosnak minősül. Ő a saját pecsenyéjét sütögeti, ő akarja a legtöbb kill-t, a legszebb felszerelést, a legjobb eredményt, de vajon győzni akar-e?



Egy mai csapatjátékban nincs csapatmunka, mindenki szar és "én" vagyok a helikopter! A lényeg, hogy egy igazi gamer csak magával foglalkozik, csak fun-ol. Ha Józsi rossz irányba ment, vagy nem úgy van ahogy elképzeltem, hagyom bukni az egész meccset, mert egy igazi "2020-as" gamer annak is örül, ha saját csapata kikap. Trollkodni kezd, afk-ol, kilép és a kommunikáció máris lerövidült néhány betűs (toxikus) szavakra. Innentől elszabadul a pokol, mindenki hibássá válik és elindul a toxic style minden voice csatornán, chaten, fórumba. - Nyugodj meg, attól megnyugszol! :) A mai világban túlságosan felhígult a gamer társadalom, jóval többen rendelkeznek számítógéppel, internettel és szabadidővel (COVID) mint régebben, egyre több a facés, fiatal és az idősebb játékos.



A második téma a rajongók tisztánlátása, mondhatni bölcsessége, szal wisdom :D. Néhány példát muszáj előhoznunk a tisztánlátás érdekében. Vegyük elő például a négy éve megjelent Warcraft filmet. A rajongóknak, fanoknak nem tetszett annyira, ezért nem lesz több folytatás, pedig további kettő volt betervezve, mert nekik nem adta vissza a WoW-os feelinget, ezért egyből ment a dislike. Jó pénzt hozott, mégsem futott be, most meg biztosan jobb a nagy semmi! Maradjuk a Blizzardnál, ami egy külön fejezetet is megérne. Minek csináljanak egy újabb, szebb, jobb MMO-t, ha még mindig a 10 éves WoW-ot majmolják a rajongók? Nézzük tovább, Star Trek Online. Minek csináljanak újabb, szebb, s jobb űrcsatákra PvP-re kihegyezett változatot, ha a mélyen tisztelt rajongóknak így is jó, csak Trek legyen - lassan 10 éve ugyanazt a cuccot görgetik.



World of Tanks, mindenki tudja milyen a játék (prémium tankok, gold, matchmaking, balance) mégis tömegek játsszák, miért változtatna a cég? Egy, aki mindent visz! Aztán ez az Alien: Covenant film is a rajongók miatt lett annyira szuper, ja nem. Star Wars Squadrons, teljes ár egy Battlefront-ból átemelt modért? - Sebaj, hamm bekaplak! Közösségi finanszírozás? Tolják bele a pénz az el nem készülő játákokba. Aztán az SWTOR meg van? Huttball warzone, közel 10 éve fociznak a Csillagok Háborújában... Folytathatnák a történetet, de mese nincs. A mai világ a népszerű és gyors reflexjátékokról és a ,,kifarmolom a pácélt" helyett a shop-ból vásárló, twitchen megmondták mi a jó közönségről szól. A lovagiasság (érted: knightly) helyett a gerinctelenség, aljasság lett a menő, de tisztelet a kivételnek. Beszélhetnénk még a mai gamer trendekről, de ez egy hosszabb történet lenne. A lényeg, hogy toljátok kisebb, nagyobb kollektívában úgy szebb, s jobb lesz a világ, és akkor valami vita után ,,jómagyarokhozhíven"  váljatok szét több aprócska klánra... :) Vélemény rovat.